preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Matija Antun Relković" Davor

Login
Kada zvono zvoni ?

1. sat: 07:30 - 08:15
2. sat: 08:20 - 09:05
3. sat: 09:15 - 10:00
4. sat: 10:10 - 10:55
5. sat: 11:00 - 11:45
6. sat: 11:50 - 12:35
7. sat: 12:40 - 13:25
8. sat: 13:30 - 14:15

Kalendar
« Prosinac 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Školski list

 

Školska prehrana

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 10. 2010.

Ukupno: 416997
Ovaj tjedan: 638
Danas: 257
Kutak za roditelje
SURADNJA RODITELJA I ŠKOLE
 
(prema M. Rečić: Kako mogu surađivati sa školom,
Pedagoška biblioteka-biblioteka za roditelje)
 
            Dijete školske dobi se, kroz svoje odrastanje, nalazi u situaciji da svakodnevno izmjenjuje najmanje dvije različite sredine (obitelji i škola) i isto toliko odgojnih čimbenika (roditelji i učitelji). Kako bi se ublažila moguća razilaženja tih sredina i čimbenika nameće se potreba organiziranja redovite, trajne i kvalitetne suradnje roditelja i škole. Ozbiljnija razilaženja ovih važnih izvora utjecaja u djetetovom životu mogu imati štetan utjecaj na pravilan razvoj djeteta.
            Suradnja roditelja i škole-kao najznačajnijih odgojnih čimbenika-ima važno mjesto u odgoju djeteta, polazeći već od pretpostavke da jedino skladno djelovanje različitih odgojnih faktora potiče razvoj zdrave ličnosti.
                       
            Postoje različiti oblici suradnje obitelji i škole:
  1. individualni razgovori
  2. roditeljski sastanci razrednog odjela
  3. sastanci manjih skupina roditelja
  4. zajednički sastanci roditelja, nastavnika i učenika
  5. savjetovalište za roditelje
  6. posjet roditelja školi i njezino upoznavanje
  7. zajedničke akcije
  8. program osposobljavanja za roditelje (škola za roditelje)
  9. tiskani materijal i informacije za roditelje
  10. posjet nastavnika obitelji
 
Suradnja roditelja i škole bi trebala biti jednaka (i roditelji i škola dijele obveze i ciljeve vezane za odgoj djeteta), aktivna (potiču razvoj djeteta), odgovorna (i roditelji i škola imaju prava i dužnosti spram djeteta).
Stvaranje kvalitetnih, redovitih i trajnih partnerskih odnosa roditelja, učitelja i škole pravo je i obveza i roditelja i učitelja i škole.
Zajednički cilj roditelja i škole je:
·        stvaranje mogućnosti da svako dijete sustavno stječe znanja i bude uspješno u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima
·        osposobiti dijete za učenje, naučiti ga kako učiti i pomagati mu u učenju
·        pripremiti dijete za mogućnosti i iskušenja koja ga čekaju u životu
·        poučiti dijete vrijednostima dostojnima čovjeka
 
U mnogim školama roditelji su aktivirani u socijalnom i intelektualnom poticanju učenika kao suradnici, voditelji ili savjetnici. Dobro je da roditelji iniciraju neke aktivnosti iako ih škola ne uspijeva realizirati. Neki primjeri takve suradnje su sudjelovanje u raznim društvima ili tečajevima, zajednički izleti roditelja i učenika, pribavljanje edukativnih materijala, škola u prirodi, škola plivanja, sudjelovanje u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima, zajednički odlasci u kino, kazalište, izložbu, učlanjivanje u knjižnice i čitaonice, poticanje na korištenje stručne literature i suvremenih tehnologija, poticanje na sudjelovanje u natjecanjima, priredbama,     smotrama…
 
Poticanje razvoja odgojno-obrazovnih odlika djeteta podrazumijeva dobro poznavanje djeteta, a to znači poznavanje njegovih razvojnih osobitosti.
Anketa provedena u slavonsko-baranjskim osnovnim školama (Rečić 2003.) pokazuje da čak 90% učenika želi razgovarati s roditeljima o svojim problemima. Svaki četvrti učenik (25%) se boji priznati roditelju pogrešku u školi u strahu od kazne, svakom drugom učeniku (50%) smeta prigovaranje roditelja radi učenja, Jednako toliko ih smatra da njihovi roditelji nedovoljno uvažavaju njihove stavove i mišljenja. Isti postotak učenika (50) želi da se roditelji prema njima odnose kao prema ravnopravnima.
Dobro poznavanje svoga djeteta pretpostavka je konstruktivnoj suradnji sa školom u svrhu doprinosa optimalnom razvoju djetetove osobnosti, razvoju kojemu je nužno potreban i obiteljski i školski utjecaj.
 
U privitku autor (M.Rečić) prilaže upitnik „Koliko se poznajemo?“ za roditelje i djecu. Autor predlaže da roditelj najprije ispuni svoj upitnik bez prisustva djeteta, a nakon što dijete ispuni svoj dio upitnika usporedite rezultate. Rezultati će pokazati koliko se poznajete!
 
 
 
Suradnju sa školom svoje djece možete ostvariti u terminima informacija učitelja razrednika i učitelja koji nisu razrednici. Ovi termini objavljeni su u ovoj rubrici (“Kutak za roditelje“).
Komunikaciju s ravnateljicom škole i pedagoginjom škole možete ostvariti svaki dan u terminu dopodnevne smjene. Preporučamo unaprijed dogovoriti ili najaviti susret.
 
Radujemo se našoj suradnji!


 upitnik za djecu.doc
 upitnik za roditelje.doc

preskoči na navigaciju